2021. november 28.  Stefánia
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Kismamák lábboltozat-problémái
2021. április 19. - Baba-mama
A várandósság ideje alatt a lúdtalpfájdalmak majdnem olyan gyakran jelentkeznek, mint a derékfájás, és legalább annyira meg tudják keseríteni az életet is. Sokan úgy gondolják, hogy a terhességgel szorosan együttjárnak a testtartási és lábtartási problémák, de ahogy a derékfájás, úgy a lúdtalp kialakulása is megelőzhető, kezelhető a várandósság idején is.

A terhesség alatti lábtartási problémák, esetleg fájdalmak a hosszanti (vagyis saroktól a nagylábujjig) ellapulásából, süllyedéséből adódhatnak.

Fokozódó terhelés

A pocak növekedésével a lábfejre egyre nagyobb terhelés kerül, miközben a szalagrendszer a terhesség során termelődő relaxinhormon hatása miatt fellazul. Ez a kötőszöveti fellazulás érinti a lábboltozatot stabilizáló szalagrendszert is. A laza szalagok nem tudják kompenzálni a testsúly és a pocak növekedéséből származó fokozódó terhelést. A szalagok munkáját az erős izmok segítik. Ha az izmok esetleg nem elég erősek, a szalagok túlterhelődnek, megnyúlnak, a boltozat ellapul. A szalagoknak a lábizmok segíthetnének, ha eléggé edzettek lennének, de kinek van energiája a terhesség alatt még a boltozatot megtámasztó kis lábizmok fittségére is figyelni: Mégis, kis oda figyeléssel és nagyon kevés időráfordítással a terhesség kezdetétől karbantarthatóak a talp izmai.

Így tartható meg a lábboltozat fittsége:

A lábboltozat erősítését állva vagy ülve végezhetjük. A lényeg a naponta többszöri gyakorlás. Ez könnyen megoldható, mert mindennapi tevékenységeink közben is könnyedén végezhetőek a gyakorlatok, például sorban állás, piros lámpával várakozás, tévénézés, főzés és vasalás közben is.

1. Állás közben próbáljuk behajlítani a lábujjakat, mintha megkapaszkodnánk valamiben. A gyakorlat kényelmesebb cipőben is elvégezhető.
2. Állás közben lassan, kicsit, 1-2 cm-t dőljünk előre bokából, de egyenes testtel, mintha a testünk egy bot lenne. Azt fogjuk tapasztalni, hogy előredőlés közben a talp izmai megfeszülnek, a lábujjak elkezdenek kapaszkodni. Itt álljunk meg, tartsuk meg ezt a helyzetet néhány másodpercig, majd pihenés után ismételjük a gyakorlatot (3-5-7 másodperc megtartás, 3 másodperc pihenés, és 25-ös ismétlés a legeredményesebb).
3. A lakásban cipő nélkül a lépcső, a küszöb vagy egy vastagabb könyv megfogásával edzhetjük a talp izmait. Álljunk rá a lépcsőre vagy küszöbre úgy, hogy az első három ujj utolsó ujjperce lelógjon a szélén. Fogjuk meg a lábujjakkal erősen a lépcső (vagy küszöb) szélét, tartsuk meg a fogást, majd lazítsuk el az izmokat. A gyakorlat ülve, könyv segítségével is elvégezhető. A fenti ismétlésszám szerint végezzük a gyakorlatokat.

Már kialakult lábstatikai problémák esetén alkalmazható gyakorlatok:

Ezeket a gyakorlatokat testsúlyterhelés nélkül, fekve vagy ülő helyzetben végezzük, mert állva ilyen esetben már nem igazán javasolt tornázni.

1. Háton fekve, enyhén behajlított térddel óvatosan tegyük fel a talpunkat a falra (a 20. terhességi hét után már nem javasolt háton fekve tornázni, ugyanezen gyakorlatokat ülve célszerű végezni). A lábujjak hernyózó mozgásával másszunk fel, majd vissza le. A sarkunkat tartsuk végig a falon!
2. A lábujjakkal próbáljuk megfogni a falat. Sarok most is maradjon a falon! Az izomfeszítést 3 másodpercig tartsuk meg, és 25-ször ismételjük (így végezzük a további gyakorlatokat is). A talp izmai kicsi izmok, ezért nagy ismétlésszám esetén edzhetőek eredményesen.
3. A sarkat támasszuk a falra, nyissuk a lábujjakat szét (lehet, hogy a lábujjak még nem annyira mozdulnak meg, de gyakoroljunk tovább, és a tornának lesz eredménye), majd hajlítsuk be erősen.

Segíthet a labda is

A lábboltozat formálása és erősítése során jól alkalmazható a labda. A labda íve segít a boltozat megtartásában és rugalmassá tételében. Tegyük a lábunkat a labdára (a nagyobb, kb. 20 cm átmérőjű labdák jól használhatóak), próbáljuk megfogni azt, és engedjük el. A következő gyakorlat során megfogjuk a labdát, végig fogva tartjuk, s közben gurítjuk előre-hátra.

A fent részletezett gyakorlatok a baba megszületése után szintén végezhetőek, még akár babával a kezünkben, közösen is.

Forrás: Járomi Melinda
Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Candela
Nagyítsd fel!
Christian Dior
További cikkek
Vigyázzunk a lábunkra! Tippek kismamáknak
Lábaink a legfőbb támaszaink, ők viselik egyre növekvő súlyunkat, velük érjük el úticélunkat. »
5 apró tanács, amit jó ha megfogadsz, ha jön a baba
Egy kisbaba születése óriási változást jelent minden család életében. »
Aromaterápia és csöndes kineziológia
Az aromaterápia gyógynövényekből kivont illóolajok használata. »
Hogyan mozogjunk? 8 tipp kismamáknak
Számos okunk lehet, hogy a várandóság alatt pihenjünk és kíméljük magunkat, ám legalább ugyanennyi érv szól amellett, hogy hetente néhányszor kiadósan megmozgassuk tagjainkat. »
Gyermekünk egész életére kihat majd a babamasszázs
Minden érintés, masszírozás, simogatás feszültségoldó. »
Kismamák lábboltozat-problémái
A várandósság ideje alatt a lúdtalpfájdalmak majdnem olyan gyakran jelentkeznek, mint a derékfájás, és legalább annyira meg tudják keseríteni az életet is. »
 
10 tanács a neveléshez
Mindenki igyekszik jó szülő lenni, de hibák olykor becsúszhatnak a legjobb családban is. »
Esély az egészséges magzatnak
A Down-kór a leggyakoribb kromoszómabetegség, amely óriási terhet ró a családtagokra is. »
Segítség, Lyme-kóros a gyerekem!
A klímaváltozás, az enyhe telek egyre jobban hozzájárulnak ahhoz, hogy a kullancsok mind jobban elszaporodnak Földünkön. »
Házi praktikák a bőrproblémákra
Próbálja ki ezeket a házilag készített szereket olyan, a terhesség okozta gyakoribb bőrproblémák csökkentésére, mint a száraz, irritált bőr vagy a terhességi csíkok. »
Miért veszélyes a rózsahimlő a terhes nőre?
A rózsahimlő fertőző vírusbetegség, amely a legtöbb esetben jóindulatúan zajlik. »
Szépségápolás kismamáknak
Összegyűjtöttük, mit tehetünk (és mit nem) azért, hogy pocakosan is jól érezzük magunkat a bőrünkben. »
Támadnak a pajzstetvek
Szobanövényeink egyik leggyakoribb kártevője a pajzstetű.
Hormondiéta: egye egyensúlyba ösztrogénszintjét!
Egy speciális módszer a változó korú hölgyeknek.
Csúnya bőrre is van gyógymód
Ha már tini korban is pattanásos a bőr, érdemes szakemberhez fordulni - így elkerülhetjük a későbbi, felnőttkori bőrproblémákat.
Veszélyes az alvaszexelés!
Igaz, nem kerül gyakran szóba, de a szexológusok szerint az alvajáráshoz hasonlóan alvaszexelés is létezik.
Befőzés patikai szigorral
A finom kompóthoz vagy lekvárhoz nem elég a recept pontos betartása.
Szerelmi mágia: bárki számára elérhető és hatásos
Aki túl sokat volt már egyedül és nagyon unja a magányt, egy idő után bármit megtenne, hogy megoszthassa örömét-bánatát, gondolatait valakivel.
Ragyogó arcvonások arcfénnyel
Sokkal izgalmasabbá, figyelemfelkeltőbbé tehetjük a sminkünket, ha időnként arcfénnyel varázsoljuk még tündöklőbbé.
5 biztos pont, ami segít átvészelni a rossz időszakot
Néha összecsapnak a fejed felett a hullámok, ám ha van egy bármikor előkapható stratégiád arra, hogyan oldd meg a nehézségeket, könnyen átvészeled a rossz időszakokat.
Butít a szerelem
Határozottak és sikeresek a munkában, mégis mire hazaérnek, gügyögő bébikké változnak a szerelmesek.
A magyar csodafogyi: 2 hét alatt -5 kiló
Barátnők, kolléganők és még haverok is egy csodareceptet küldözgetnek egymásnak.
4 gyors meditációs gyakorlat
Milyen jó lenne egy kicsit leereszteni! - sóhajtjuk sorban állás, munka, takarítás közben.
Ajurvédadiéta: ilyen könnyen még nem fogytál
Zseniális - úgy szabadulhatsz meg a kilóidtól, hogy közben szervezeted visszanyeri belső egyensúlyát, békéjét.
 
Ma
25 / 10 °C
Holnap
22 / 12 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 946 napozó  
Mai névnap
Stefánia
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
DIVAT
Szűzies megoldás
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Esztergomban ideális környezetben eladó 3
Esztergom
26 900 000 Ft
F-Fehér ház Japánban
Takaro Yamamoto építész nagyot álmodott, tókiói székhelyén magánudvart épített a családi házba.
Lakás az Upper East Side-on
A hagyományoktól jelentősen eltérő, szokatlanul magas belterekkel rendelkező otthont mutatunk be most kedves olvasóinknak.
Fa alapú beltéri design-ok
Az alábbi képeken Marc Canut munkáját láthatjuk.
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2020 Médiaajánlat Adatkezelés Felhasználási feltételek Citromlap.hu