2019. november 20.  Jolán
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Így lehet könnyebb a vajúdás
2013. október 02. - Baba-mama
Sok nő életében a vajúdás félelmetes dolog. Ha a baba és a mama állapota megengedi, a vajúdás alatt aktívak maradhatunk, befolyásolhatjuk a fájdalmat és segíthetjük a baba útját, megszületését.

A vajúdás első szakaszában a fájások rendszeressé és egyre erőteljesebbekké válnak, valamint egyre gyakrabban jelentkeznek.

Ez történik az első szakaszban

A vajúdás első szakaszának a célja a baba megszületéshez szükséges helyes helyzetének előkészítése, a méhszáj tágulása, a szülőcsatorna kialakulása. Speciális mozgással segíthetjük a baba megfelelő helyzetének létrejöttét, beékelődését és lefelé irányuló mozgását a szülőcsatornába. A vajúdás első szakaszában a méh összehúzódásából eredő, valamint az alsó gerincszakasz terheléséből adódó deréktáji fájdalmat csökkenthetjük mozgással.

Javasolt mozgásformák

A baba lefelé haladását a gravitáció segíti hatékonyan, ezért a függőleges testhelyzeteket célszerű használni az első szakaszban. Állva a fájdalom kisebb mértékű, azonban a nehézségi erő hatása miatt eredményesebbek a méh összehúzódásai, így lerövidíthető a vajúdás ideje. A mozgásformák közül a séta, lépcsőn járás, tánc, jóga, gyógytorna alkalmazható.
- A táncok közül a hastánc és a törzsi tánc hatékony.
- A kismamajóga vajúdást segítő mozgásanyaga szintén gyakorolható.
- A gyógytornagyakorlatok közül állva és ülve, négykézláb helyzetben a medence előre-hátra billenése, körben és nyolcas alakban történő mozgatása ajánlott.
- A medence mozgatását segíti a óriáslabdán ülés, a baba mozgását a rugózással segíthetjük.

Állva, ülve, négykézláb

- Az álló gyakorlatokat fallal szemben támadóállásban, alkartámasszal vagy falnak háttal dőlve végezhetjük.
- Az ülőgyakorlatok során lovagló ülésben ülve végezzük a gyakorlatokat, amely kiegészíthető a szék előtt guggolva, a szék ülőfelületére támaszkodva, testsúlyáthelyezést végezve az egyik és a másik talpra billenve.
- Ha a mama négykézláb helyzetben helyezkedik el, ekkor van a legtöbb hely a baba számára. Ha a baba elhelyezkedése még nem teljesen ideális, ebben a pozícióban van lehetősége a leginkább megfelelő helyzetbe kerülni.

Takarékoskodjunk az energiával

A vajúdás alatti mozgásoknál figyelembe kell venni, hogy laza, könnyed, ne pedig fárasztó mozgásokat végezzünk, mert még sok energiára lesz szükség a továbbiakban. A vajúdás során alkalmazható mozgásokat a terhesség 36. hetétől lehet kis intenzitással és ismétlésszámmal (3-5-ször) gyakorolni. Így vajúdás során ismert gyakorlatokkal találkozunk, valamint ezek a mozgások a terhesség utolsó heteiben segítik tehermentesíteni az alsó gerincszakaszt, növelik a csípő mozgástartományát.

Fájdalomcsillapítás légzéssel

A vajúdás első szakaszában a méhösszehúzódásokból származó fájdalom hosszú, elnyújtott kilégzéssel csökkenthető. A fájdalom kezdetekor nagy levegőt veszünk és lassan, hosszan fújjuk ki azt. Ezzel az apróságnak tűnő dologgal jelentős fájdalomcsillapítást lehet elérni az első szakasz első kétharmadában, az öt-tíz perces fájások intenzitásának csökkentésében. Sokszor a fájdalom megjelenésekor és a fájások alatt visszatartjuk a levegőt, ez hiba.
1. Ha a baba vagy a mama állapota miatt, vagy a kórházi szokások okán fekvésre kényszerülünk, a bal oldalon, kicsit megemelt felsőtesttel fekvés a legkedvezőbb a baba megfelelő vérellátása szempontjából.
2. Ha a vajúdás lassítására van szükség, mert a méhszáj nem tágult ki, a kitolás még nem kezdhető, a négykézláb, alkartámasz testhelyzet segíthet.

A kitolási szak

A vajúdás második szakaszában, a kitolási szakban, ha lehetséges, a függőleges testhelyzetek és a gravitáció segít a speciális légzéstechnikákkal. A légzéstechnikákat célszerű előre megtanulni és gyakorolni, hogy eredményesen tudjuk alkalmazni. A száj körüli izmok és a medencefenék izmai kapcsolatban állnak egymással, figyeljünk a száj lazán tartására, így a medencefenék izmai is könnyebben ellazulnak.

Forrás: Járomi Melinda
Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Szuperhosszú, szuperegyenes
Nem a hajfény a titok nyitja
Rodarte
További cikkek
Mit fogyasszon a kismama?
Örökzöld téma: mennyit egyen a várandós asszony? Régi tévedés, hogy kettő helyett kell tömnie magát. »
Nem csak lelki oka lehet az éjjeli bepisilésnek
Nemzetközi adatok szerint a 5-14 éves korosztály több mint hetven százaléka szenved az éjszakai ágyba vizeléstől (enuresis). »
Megelőzhető és kordában tartható a babáknál az ekcéma
Apró, vörös kiütés - viszket, sokasodik, kiszárad. »
Nem örülök a kisbabámnak
A szülést követő harmadik napon sok anya letörtnek érzi magát. »
10 tanács a neveléshez
Mindenki igyekszik jó szülő lenni, de hibák olykor becsúszhatnak a legjobb családban is. »
Esély az egészséges magzatnak
A Down-kór a leggyakoribb kromoszómabetegség, amely óriási terhet ró a családtagokra is. »
 
Megelőzhetők a mozgásszervi betegségek
A mozgásszervi betegségek minden korosztályban súlyos gondot jelentenek. »
A kevesebb gyakorlás néha többet ér
A helytelen hangképzés olvasási problémákhoz is vezethet, ezért kezelni kell. »
Elég egy kis levegőváltozás
Sok pár hosszú évekig hiába vágyakozik gyerek után, pedig egészségesek, rendben az asszony petevezetéke, és a férfi megfelelő számú és mozgékony spermával rendelkezik. »
Vigyázzunk a lábunkra! Tippek kismamáknak
Lábaink a legfőbb támaszaink, ők viselik egyre növekvő súlyunkat, velük érjük el úticélunkat. »
5 apró tanács, amit jó ha megfogadsz, ha jön a baba
Egy kisbaba születése óriási változást jelent minden család életében. »
Aromaterápia és csöndes kineziológia
Az aromaterápia gyógynövényekből kivont illóolajok használata. »
Miért alszunk télen többet?
Ahogy rövidülnek a nappalok, úgy fekszik le egyre korábban sok ember.
Szexuális izgalom hatása
Amikor csókolod és simogatod partnered, fizikailag változik, akárcsak te magad.
Ne csináld a férfi előtt! 8 tipp
Eláruljuk azt a nyolc undok dolgot, amelyet soha, soha ne csinálj a férfi orra előtt.
Hatalmas energiával tölt fel a tantraszex
Keleten, a jóga hazájában pontosan ismerik és tisztelik a test adta lehetőségeket.
Hízókúra csak egészséges alapon
Sokkal nehezebb egészségesen hízni, mint egészségesen fogyni.
Légy boldog!
Háromból egy nő életében valamikor szedett vagy éppen szed valamilyen antidepresszánst.
Bíborvörös csoda: cékla minden mennyiségben
Sok káliumot tartalmaz, ami nagyon jót tesz az izmoknak.
Szívderítő trükkök, hogy megszeresd a novembert
Ezernyi örömöt tartogat az ősz, nem érdemes hát szomorkodni.
Mi az orális szex receptje?
A férfi szájjal vagy nyelvvel izgatja a nőt a lába között - ez az egyik legbeváltabb és legpraktikusabb eszköz a férfi számára, és nagyon élvezetes a nő számára is.
Édes keserűségek csökkentik a gyulladást
A kesernyés gyümölcsök, zöldségek és fűszernövények nem csupán jellegzetes ízük, de egészségünkre gyakorolt jótékony hatásuk miatt sem hiányozhatnak az étlapunkról.
Hogyan előzzük meg a szakítást? 3 párkapcsolati jó tanács a mindennapokra
Sokan nem értik, miért szakítanak velük, és meg vannak arról győződve, hogy ők mindent megtettek a kapcsolatért.
Nagyon meg lehet szeretni
A görénytartás kötöttséget jelent.
 
Ma
13 / 6 °C
Holnap
11 / 4 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 946 napozó  
Mai névnap
Jolán
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
DIVAT
Nagy kékség
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Eladó ingatlan
Budapest 8. kerület
39 900 000 Ft
Korlát, kerítésrács: ne feledkezzünk el az ápolásáról
A hűvös, esős idő beköszönte előtt még elvégezhető a kerítés vagy a teraszkorlát újrafestése.
Meghitt kis zugok
Azokban a kis alapterületű lakásokban is törekedni kell a nyugodt alvás biztosítására, ahol nincs mód hálószoba kialakítására.
Menu Pin asztal
A Menu Pin asztalok a tökéletesen hordozható asztalok nyárra.
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2019 Comeon Médiaajánlat Kapcsolat Adatkezelés Felhasználási feltételek