2018. február 25.  Géza
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Vigyázzunk a lábunkra! Tippek kismamáknak
2015. szeptember 30. - Baba-mama
Lábaink a legfőbb támaszaink, ők viselik egyre növekvő súlyunkat, velük érjük el úticélunkat. Miközben lépünk, nem is gondolunk rájuk, pedig kellene, mert a gondoskodás nemcsak esztétikai okokból fontos, hanem a későbbi bajok megelőzésére is szolgál.

1. Védjük ki, vagy mérsékeljük a lábvizesedést

Természetes állapot, hogy a hormonváltozás hatására a kismama szervezetének több vizet kell tárolnia. Akkor van gond, ha bokák és a kéz ujjai rendszeresen duzzadtabbá válnak. Ne viseljünk szoros gyűrűt se kézen, se lábon. Vízhajtót csak orvosi előírásra szedjünk, mert a gyógyszer a vérből vonja ki a folyadékot, és nem onnan, ahol valójában felhalmozódott. Ha sokat ülünk, ne tegyük keresztbe a lábunkat, mert az akadályozza a vérkeringést, gyakran álljunk fel és mozogjunk. Ha tehetjük, polcoljuk fel alsó végtagjainkat. Néhány szem őszibarack elfogyasztása is segíthet megszabadulni a felesleges víztől. Olykor jól jöhet egy gyöngéd, simogató testmasszázs is. Főként a bokák feletti nyirokmirigyek területét simogassuk át. Jót tesz az is, ha a duzzadt végtagokat gyengén ecetes vízben áztatjuk.

2. Válogassuk meg a lábbelinket

Lehetőleg lábformánkat követő, egészséges sarokmagasságú, jól szellőző bőrcipőt hordjunk hosszabb séta, kirándulás vagy nedves idő esetén. A kényelmes szandál hasznos viselet meleg, száraz időben. Strandpapucs mindig legyen a lábunkon a strandon vagy az uszodában, hogy elkerüljük a fertőzéseket, a csúszásveszélyt és a felfázást. Vízicipőt viseljük tengerparti nyaraláshoz, ha kavicsos, sziklás vízpartra utazunk. Tóban, folyóban is lehet kagyló, vagy durva kavics, amely sérülést okozhat! Aki megszokta a magas sarkú cipőt, nyilván nehezen mond le róla, de érdemes számolni a bokaszalagok lazulásával.

3. Vigyázzunk a lábízületekre!

A súlynövekedés miatt a várandósság idején a megszokottnál nagyobb teher hárul a lábízületekre. Ezek gyengébbé válnak, a boka gyakran megbicsaklik, míg a súly, amit hordozni kell, egyre növekszik. Igyunk elegendő folyadékot! Ha az ízület szárazabb, a porcok könnyebben kopnak. Fontos, hogy a kenőanyag au ízület minden részére eljusson. A reggeli felkelés előtt, még az ágyban tornáztassuk a boka-, térd- és csípőízületet. Így sokkal élénkebben, frissebben is kezdjük a napot. Ha ülőmunkát végzünk, vagy sokat állunk, legalább kétóránként mozgassuk át tagjainkat.

4. A csípő- és térdízület erősítése

A szobakerékpározás jót tesz mindkét ízületnek. Az olajozás mellett a sok apró mozgás erősít is. Ne kapcsoljunk nehéz fokozatra, hanem inkább gyorsan és sokáig tekerjünk. Minden derékmozgással járó tánc erősíti a térdet és a csípőt, lazítja, kimozgatja az izmokat. De vigyázzunk, ne vigyük túlzásba, inkább többször keveset táncoljunk mint egyszerre sokat.

5. Táplálkozzunk változatosan

Ha vitaminháztartásunk nem szenved hiányt semmiben, ez jó hatással van a lábunkra is. Főleg C-vitamin-tartalmú ételekből juttassunk eleget a szervezetünkbe. A porcoknak jót tesz, ha rendszeresen fogyasztunk kocsonyát és halat, a porhanyóssá főtt csonttal együtt.

6. Védekezzünk a lábgomba ellen

Kismamaként csökken az immunrendszer aktivitása, könnyebben elkapjuk a fertőzéseket. A lábgombát elkerülhetjük, ha a higiéniai szabályok alapos betartása mellett olykor langyos, gyógynövényes vízben áztatjuk lábainkat. Legjobb, ha zsurlót és csalánt adagolunk a vízbe, mert ez a keverék visszafordítja a kezdődő körömgomba kialakulását is. Áztatás után testradírral masszírozzuk át lábainkat, majd öblítsük le. Kenjük át könnyű hidratáló testápolóval.

Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Prada
Minimalista és laza
Rodarte
További cikkek
Megelőzhetők a mozgásszervi betegségek
A mozgásszervi betegségek minden korosztályban súlyos gondot jelentenek. »
Megelőzhető és kordában tartható a babáknál az ekcéma
Apró, vörös kiütés - viszket, sokasodik, kiszárad. »
Esély az egészséges magzatnak
A Down-kór a leggyakoribb kromoszómabetegség, amely óriási terhet ró a családtagokra is. »
8 dolog, amelyről nem beszélünk
A terhesség nem minden esetben kilenc hónapon át tartó, rózsaszín leányálom. »
Tudnivalók a sikeres szoptatáshoz
A szoptatás az édesanyák tanult készsége, ellentétben a tejelválasztással, ami egy természetes élettani folyamat. »
Anyatejjel vagy tápszerrel legyen tele a baba hasa?
Nem csak édes ízeket kedveltessen meg vele, fontos hogy megfelelő, egészséges táplálékhoz jusson a csecsemő. »
 
A kevesebb gyakorlás néha többet ér
A helytelen hangképzés olvasási problémákhoz is vezethet, ezért kezelni kell. »
Elég egy kis levegőváltozás
Sok pár hosszú évekig hiába vágyakozik gyerek után, pedig egészségesek, rendben az asszony petevezetéke, és a férfi megfelelő számú és mozgékony spermával rendelkezik. »
Meddőség ellen: sokféle vizsgálat
Ha két év házasélet után jön össze a baba, mindkét félnek érdemes átesni egy meddőségi kivizsgáláson. »
Különös figyelem övezze a kisbabát!
Kisbabával is élvezetes és gondtalan lehet a nyaralás, ha betartunk néhány fontos dolgot, és beszerzünk néhány apró segédeszközt. »
Ne kettő helyett!
Sokkal többet ne, inkább jobb minőségűt - ez legyen a jelszavuk a várandós nőknek, ha az evésre kerül a sor. »
Szabad vagy nem?
3 dolog, amire jobb ha odafigyelünk a terhesség ideje alatt. »
Előzzük meg a bajt!
Mindannyian tudjuk, hogy a mozgás, a sport milyen fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében.
Egészség sport nélkül is
Sokan szeretnénk sportos külsőt, de nehezen szánjuk el magunkat a cselekvésre.
Ettől leszel boldog és szép!
Akár nyár van, akár tél, a fürdőzés az egyik legjobb, legolcsóbb relaxáló program.
Pörgesd fel a hormonjaidat
Saját hormonjaiddal fiatalodhatsz meg.
Ma jó voltam, jó pontot kapok
Nem csak a kisiskolások kaphatnak jó pontokat - igaz, az ő piros és fekete pontjaik a füzetbe kerülnek.
Maradjunk jó formában! 7 kegyes csalás
Diéta és mozgás nélkül nem lehet lefogyni.
Nem nehéz eltévedni az egyirányú úton
A pszichológushoz fordulást még ma is inkább szégyenként élik meg az emberek.
Mi tesz jót a körmünknek?
Körmünket a legkülönbözőbb káros külső hatások érik, összeválogattuk, mire kell ügyelnünk.
Van öröm 50 felett is!
Az általános vélekedés szerint 50 felett már semmi jó nem vár egy nőre.
Elválasztó diétánál ezekre jó ha figyelsz
Slágerdiétának számít az a módszer, amely bizonyos szabály szerint párosítja az ételeket.
Tél és tavasz már nem árthat
Az évszakok hatással vannak a szervezetünkre.
6 kihagyhatatlan ajakápolási tanács a téli hideg ellen
A szánk környékét és az ajak bőrét erősen megviseli a hideg, szeles időjárás.
 
Ma
6 / 16 °C
Holnap
8 / 16 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 950 napozó  
Mai névnap
Géza
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
 
  Credo Solingen Luxus 5 db-os manikűrkészlet, Bianco 5  
DIVAT
Óriási pillák
 
 
PLETYKA
David Bowie nyerte el posztumusz a Brit Awards zenei gála fődíjait
 
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Sashegyi két generációs két épületből álló örökpanorámás villa!
Budapest 11. kerület
420 000 000 Ft
Különleges villa Hollandiából
A képeken szereplő villa elsősorban ökológiai, másodsorban takarékosság szempontjából különleges, hiszen napjainkban egyre nagyobb teret kap a racionális életfilozófia, amely a lakókörnyezet kialakításában is kiteljesedni látszik.
Meghitt kis zugok
Azokban a kis alapterületű lakásokban is törekedni kell a nyugodt alvás biztosítására, ahol nincs mód hálószoba kialakítására.
A Lincoln rezidencia
Az EL Studio végezte a kivitelezést a képen látható Brooklyn-i lakáson, melyet Lincoln rezidenciának hívnak.
    Nyerj 10000 forint értékű KIKA vásárlási utalványt! ( x )  
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2017 Comeon Médiaajánlat Kapcsolat Adatkezelés Felhasználási feltételek