2018. február 25.  Géza
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Sportoljunk - de mennyit?
2017. november 06. - Test és lélek
A túlzásba vitt sportolás éppoly egészségtelen, mint a mozgásszegény élet. De vajon mi módon deríthető ki, hogy mekkora aktivitásra van szüksége a szervezetünknek?
A sportorvosok nem csóválják hitetlenkedve a fejüket, ha valaki arról panaszkodik, hogy nem fittebb, hanem fáradékonyabb és levertebb lett az állandó és kitartó sportolástól. Közismert, hogy a mértéktelenség a sportban is káros. Ám furcsa módon a szakemberek között sincs egyetértés abban, vajon egy egészséges embernek mennyit kell mozognia ahhoz, hogy jól érezze magát. Szerencsére van néhány, széles körben elfogadott általános szabály, amely biztos kapaszkodót jelent.
Kezdők számára mindenféle mozgás - akár a jelentéktelennek tűnő is - aranyat ér, mert a szervezetük azonnal reagál az újdonságra, mégpedig pozitív módon. Több energia raktározódik el, az izmok több fehérjét tárolnak, élénkül az enzimtermelés. Már azzal is sokat tehet az ember a jobb közérzetért, ha csak néhány apróságon változtat. Íme a klasszikus megoldások: liftezésnél jobb a lépcsőjárás, autós bevásárlás helyett a kerékpározás, egy-két megállónyi buszút felcserélése gyalogszerre. A valódi sportolást csak akkor érdemes elkezdeni, amikor a szervezet a rendszeres mozgáshoz hozzászokott. Ekkor a visszafogott, de rendszeres terhelés a legjobb. Heti három alkalommal húsz-harminc perc kerékpározást, sétát ajánlanak.
A következő lépcsőfok már valamivel komolyabb kihívást jelent. Először is több időt igényel, kétnaponta legalább fél órányit. A mozgáshoz szoktatott szervezetet ez nem terheli meg, sőt javul a szívműködés, növekszik az általános teljesítőképesség. A szív edzése nagyon fontos, ám a test motorját sem szabad túlterhelni. Az ideális szívverés 180 ütés/perc mínusz életkor - természetesen sportolás közben. A szívműködés más módszerrel is ellenőrizhető: minden rendben van, ha kocogás közben az ember képes társával kifulladás nélkül néhány szót váltani. A haladó sportolóknak a szakemberek a futást, a kocogást vagy a kerékpározást ajánlják, bár ezekhez nem elég a kitartás, erőnlétre is szükség van. Ebben segít a napi súlyzózás.
Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Prada
Minimalista és laza
Rodarte
További cikkek
Előzzük meg a bajt!
Mindannyian tudjuk, hogy a mozgás, a sport milyen fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében. »
Ettől leszel boldog és szép!
Akár nyár van, akár tél, a fürdőzés az egyik legjobb, legolcsóbb relaxáló program. »
Ma jó voltam, jó pontot kapok
Nem csak a kisiskolások kaphatnak jó pontokat - igaz, az ő piros és fekete pontjaik a füzetbe kerülnek. »
Nem nehéz eltévedni az egyirányú úton
A pszichológushoz fordulást még ma is inkább szégyenként élik meg az emberek. »
Van öröm 50 felett is!
Az általános vélekedés szerint 50 felett már semmi jó nem vár egy nőre. »
Tél és tavasz már nem árthat
Az évszakok hatással vannak a szervezetünkre. »
 
Egészség sport nélkül is
Sokan szeretnénk sportos külsőt, de nehezen szánjuk el magunkat a cselekvésre. »
Pörgesd fel a hormonjaidat
Saját hormonjaiddal fiatalodhatsz meg. »
Maradjunk jó formában! 7 kegyes csalás
Diéta és mozgás nélkül nem lehet lefogyni. »
Mi tesz jót a körmünknek?
Körmünket a legkülönbözőbb káros külső hatások érik, összeválogattuk, mire kell ügyelnünk. »
Elválasztó diétánál ezekre jó ha figyelsz
Slágerdiétának számít az a módszer, amely bizonyos szabály szerint párosítja az ételeket. »
4 alpesi módszer amitől felfrissülhetsz testileg-lelkileg
A felfrissülésre vágyók igazi kincseskamrája a hegyvidék. »
6 kihagyhatatlan ajakápolási tanács a téli hideg ellen
A szánk környékét és az ajak bőrét erősen megviseli a hideg, szeles időjárás.
4 hasznos tanács a tökéletes testápolásért
Praktikus ötletekkel, tanácsokkal segítünk abban, hogyan teheted szebbé a bőröd.
Miről mesél a száj?
Nagyobb felsőajak - mély érzelmi és lelki életről mesél.
Gyors szex csodákra képes
Hibázik, aki elbizakodott a párkapcsolatban.
8 hazugság a szexről
Rengeteg benyomást és üzenetet kapunk a szexről, szüleinktől, barátainktól, a médiából, illetve iskolából vagy vallási intézményekből.
Orgazmusról orgazmusra! A gyönyörszerzés 8 titka
Van, akinek egyet sikerül összehoznia.
4 legjobb illat
Szagoljunk kellemes aromákat, hiszen ezek hozzájárulnak jó közérzetünkhöz.
Szexuális izgalom hatása
Amikor csókolod és simogatod partnered, fizikailag változik, akárcsak te magad.
Meglepő véletlenek
Halál, válás, szakítás vagy születés: a meglepő véletlenek általában akkor jönnek, amikor a legnagyobb szükségünk van rá.
A maják időelmélete
A maják nemcsak a múló napok számolásával, elméleti úton mérték az időt.
Őszi divattipp: Indigó-feeling
Ragyogó kékben világít az ősz! Az indigó-feeling idén is tarol a divatban.
Megelőzhetők a mozgásszervi betegségek
A mozgásszervi betegségek minden korosztályban súlyos gondot jelentenek.
 
Ma
6 / 16 °C
Holnap
8 / 16 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 950 napozó  
Mai névnap
Géza
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
 
  Three Seven Manikűrkészlet, 10 db-os  
DIVAT
Óriási pillák
 
 
PLETYKA
David Bowie nyerte el posztumusz a Brit Awards zenei gála fődíjait
 
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Tárnoki új ikerház fiataloknak
Tárnok
35 500 000 Ft
Különleges villa Hollandiából
A képeken szereplő villa elsősorban ökológiai, másodsorban takarékosság szempontjából különleges, hiszen napjainkban egyre nagyobb teret kap a racionális életfilozófia, amely a lakókörnyezet kialakításában is kiteljesedni látszik.
Meghitt kis zugok
Azokban a kis alapterületű lakásokban is törekedni kell a nyugodt alvás biztosítására, ahol nincs mód hálószoba kialakítására.
A Lincoln rezidencia
Az EL Studio végezte a kivitelezést a képen látható Brooklyn-i lakáson, melyet Lincoln rezidenciának hívnak.
    Nyerj 10000 forint értékű KIKA vásárlási utalványt! ( x )  
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2017 Comeon Médiaajánlat Kapcsolat Adatkezelés Felhasználási feltételek