2021. június 19.  Gyárfás
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Alszol eleget?
2021. május 19. - Test és lélek
Sajnos a 24 óra nem elég mindenre, hát lecsippentünk egy picit az alvásból. No de meddig mehet ez így?

Naponta 8 órát alvással kell tölteni! Legtöbbünknek sajnos erre esélye sincs. Az alváshiány azonban hosszú távon nagyon veszélyes az egészségedre, és - igen! - az állásodra nézve is. Fokozatosan térj vissza a normális mennyiséghez, hidd el, nem fölöslegesen papolunk!

Nem játék!

A legfrissebb kutatások azt bizonyítják, hogy a rendszeres, napi mindössze négy-öt óra alvás olyan hatással lehet a szervezetedre, mintha pár koktél elfogyasztása után próbálnál még összpontosítani. Ebből is láthatod, hogy hazárdjátékot űzöl, amikor bagatellizálod a kialvatlanság káros hatásait. Arról már nem is beszélve, hogy a kávé és az energiaitalok - amellett, hogy túlzott fogyasztásuk káros a szervezetre - egy idő után már visszájára fordítják hatásukat, és éberséged növelése helyett még kegyetlenebbé teszik a kialvatlanul töltött munkaórákat. Mi akkor a megoldás? Talán az, hogy többet alszol. Adunk néhány tippet arra, hogyan trükközz okosan.

1. Állíts be ébresztőórát az elalváshoz is!

Fogadkozol, hogy tizenegykor ágyban leszel, de mire eljön az idő, te még mindig a fürdőszobában szeded a szemöldököd, miközben a tévé megy a háttérben? Ha minden este ugyanabban az időpontban csörög az órád, figyelmeztetve arra, hogy ideje ágyba bújni, egy idő után kialakul a pavlovi reflex, és már ugrassz is be a paplan alá.

2. Adj időt magadnak az elszundításra!

Ha nem tartozol a szerencsések közé, nem alszol el egy pillanat alatt. Jobb is, mert állítólag kialvatlanságról árulkodik az is, ha negyed óránál kevesebb időre van szükséged ahhoz, hogy elszunnyadj. Legjobb hát, ha minden este beosztod az idődet. Például adhatsz magadnak húsz percet arctisztításra, fogmosásra. Végül maradjon még legalább ennyi időd az olvasásra, vagy csak arra, hogy a sötétben végiggondold a napodat, megszámold a szoba sarkait és lassan, szépen, nyugodtan elszenderedj.

3. Maradj távol az elektromos kütyüidtől!

Kísérletek bizonyítják, hogy az elektromos készülékekből áradó fények lassítják tested melatoninképzését, azaz annak a hormonnak az előállítását, amely segítene elaludni. Emellett bármilyen fölzaklató esemény, akár egy kellemetlen e-mail is azonnal éberré tehet. Vagyis: jól teszed, ha az elalvás előtti órát már a készülékektől távol töltöd el.

4. Először természetes segítségekhez folyamodj!

Egyszerű, természetes trükkök akkor is segíthetnek az elalvásban, ha nincs tudományos alapjuk. Ha hiszel abban, hogy ezek segíteni fognak, működnek! Mindent próbálj meg, mielőtt valódi altatókhoz fordulsz segítségért. Azokat használva ugyanis nagyon könnyen előfordulhat, hogy függővé válsz.

Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Candela
Nagyítsd fel!
Christian Dior
További cikkek
Húzd meg jobban!
Négyszer jobb a zsírégetés, ha rövid, erőteljes rohamokat illesztünk edzéstervünkbe - derül ki a legújabb kutatásokból. »
Alszol eleget?
Sajnos a 24 óra nem elég mindenre, hát lecsippentünk egy picit az alvásból. »
Viszket, de miért?
A stressz, az allergia vagy a gyógyszer okozta kínos viszketés hosszadalmasan kísér. »
A csoda bennünk van
A legjobb gyógyszer és a legpontosabb diagnózis is édeskevés, ha az ember nem aktivizálja szervezete gyógyító erejét. »
Testápoló vagy krém - melyik jobb a bőrnek?
A testápoló krémek segítenek megvédeni a bőrt a környezeti ártalmaktól, a kiszáradástól és a túl korai öregedéstől. »
Ételallergiát is okoz a Candida
A Candida albicans vagy Monilia albicans egy olyan élesztőgomba, amely sokszor tartósan élettársunkká szegődik, és számos kellemetlenséget, betegséget okozhat. »
 
Vigyázzon a gyógynövényekkel! Az allergia helytelen kezelése veszélyes is lehet
Az allergia megfelelő kezelése alapvető fontosságú. »
Olykor a biztos jel is csalhat
Egyes panaszok alapján még a leggyakorlottabb orvos is helytelen következtetésre juthat. »
Két óra munka után negyedóra pihenés jöjjön
Becslések szerint, aki számítógép előtt tölti a munkanapját, akár 33 ezerszer is meg kell hogy mozdítsa a fejét és a szemét, miközben a képernyőre és a billentyűzetre néz. »
Miről árulkodik a nyelvünk?
Vashiány, emésztési probléma, gombafertőzés - mindezt leolvassa az orvos a legfontosabb ízlelőszervünkről, a nyelvről. »
Egy kis mozgás senkinek sem árt
Végre itt az április! Hogy a testünk-lelkünk gyorsabban levesse a tél nyűgét, mozogjunk, napozzunk, levegőzzünk! Esetleg végezzünk pár gyakorlatot. »
Tejmentes turmixok kevés kalóriával! 3 recept
Az alábbi gyümölcsitaloknak az a különlegessége, hogy tej helyett ásványvízzel vagy sovány joghurttal készülnek, így rengeteg vitamint, ám kevés kalóriát tartalmaznak. »
Tízparancsolat jó szeretőknek
A méret vagy a technika számít? Kit érdekel! A nők számára a jó szex sok mindent magában foglal - többet annál, mint amit a férfiak képzelnek.
Két aranyszabály szinglik összeboronálására
Van magányos barátnője? És a férjének facér barátja? Egy próbát megér, hogy összehozza őket.
Miért veszélyes a rózsahimlő a terhes nőre?
A rózsahimlő fertőző vírusbetegség, amely a legtöbb esetben jóindulatúan zajlik.
Egy puszi és jó éjszakát
Átmenetileg nem üzemel - akaszthatná a táblát a hálószobája kilincsére sok pár.
Kismamák lábboltozat-problémái
A várandósság ideje alatt a lúdtalpfájdalmak majdnem olyan gyakran jelentkeznek, mint a derékfájás, és legalább annyira meg tudják keseríteni az életet is.
Szokatlan, de finom palacsinták - 3 különleges recept
Az egyik legváltozatosabban elkészíthető étel a palacsinta.
Megéri kifejteni a borsószemeket - 3 különleges étel zöldborsóval
A zöldborsószemek kifejtése időigényes feladat, de megéri a fáradtságot, mert a belőle készített ételek igazán ízletesek.
Szépségápolás kismamáknak
Összegyűjtöttük, mit tehetünk (és mit nem) azért, hogy pocakosan is jól érezzük magunkat a bőrünkben.
2 jó tanács, hogyan őrizzük meg szépségünket
Kilenc hónapunk van felkészülni a baba fogadására.
A hála boldoggá tesz! Téged is? Nézd meg mi a jellemző a csillagjegyedre
Állítólag a köszönet és a hála érzése, és ezek konkrét formában való gyakorlása az egyik legfontosabb dolog, ha kiegyensúlyozott, boldog életet szeretnénk élni.
Szeret akkor is, ha elalszik mellettem?
Talán nincs is olyan párkapcsolat, melyet legalább egyszer ne tépázott volna meg a férfiak egy nagyon jellegzetes viselkedése.
Meddig fogok élni?
A dohányzás csökkenti, a testmozgás növeli a várható élettartamot.
 
Ma
28 / 16 °C
Holnap
29 / 16 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 946 napozó  
Mai névnap
Gyárfás
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
DIVAT
Szűzies megoldás
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Budapest, XIII. Béke térnél 1 szobáa panellakás eladó
Budapest 13. kerület
22 500 000 Ft
Fa alapú beltéri design-ok
Az alábbi képeken Marc Canut munkáját láthatjuk.
Különleges formavilágú otthon Seattle-ből
Ezt a rendkívül érdekes megjelenésű otthont az Egyesült Államok észak-nyugati partján fellelhető Seattle városának egyik külvárosából küldték be.
A jövő környezetbarát otthona Kanadából
Még 2009-ben fogant meg az ötlet, hogyan lehetne környezetbarát - egyben modern otthonokat kialakítani úgy, hogy a természet textúráját is zavartalanul hagyják.
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2020 Médiaajánlat Adatkezelés Felhasználási feltételek Citromlap.hu