2019. június 16.  Jusztin
   
   
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 
Alszol eleget?
2019. május 19. - Test és lélek
Sajnos a 24 óra nem elég mindenre, hát lecsippentünk egy picit az alvásból. No de meddig mehet ez így?

Naponta 8 órát alvással kell tölteni! Legtöbbünknek sajnos erre esélye sincs. Az alváshiány azonban hosszú távon nagyon veszélyes az egészségedre, és - igen! - az állásodra nézve is. Fokozatosan térj vissza a normális mennyiséghez, hidd el, nem fölöslegesen papolunk!

Nem játék!

A legfrissebb kutatások azt bizonyítják, hogy a rendszeres, napi mindössze négy-öt óra alvás olyan hatással lehet a szervezetedre, mintha pár koktél elfogyasztása után próbálnál még összpontosítani. Ebből is láthatod, hogy hazárdjátékot űzöl, amikor bagatellizálod a kialvatlanság káros hatásait. Arról már nem is beszélve, hogy a kávé és az energiaitalok - amellett, hogy túlzott fogyasztásuk káros a szervezetre - egy idő után már visszájára fordítják hatásukat, és éberséged növelése helyett még kegyetlenebbé teszik a kialvatlanul töltött munkaórákat. Mi akkor a megoldás? Talán az, hogy többet alszol. Adunk néhány tippet arra, hogyan trükközz okosan.

1. Állíts be ébresztőórát az elalváshoz is!

Fogadkozol, hogy tizenegykor ágyban leszel, de mire eljön az idő, te még mindig a fürdőszobában szeded a szemöldököd, miközben a tévé megy a háttérben? Ha minden este ugyanabban az időpontban csörög az órád, figyelmeztetve arra, hogy ideje ágyba bújni, egy idő után kialakul a pavlovi reflex, és már ugrassz is be a paplan alá.

2. Adj időt magadnak az elszundításra!

Ha nem tartozol a szerencsések közé, nem alszol el egy pillanat alatt. Jobb is, mert állítólag kialvatlanságról árulkodik az is, ha negyed óránál kevesebb időre van szükséged ahhoz, hogy elszunnyadj. Legjobb hát, ha minden este beosztod az idődet. Például adhatsz magadnak húsz percet arctisztításra, fogmosásra. Végül maradjon még legalább ennyi időd az olvasásra, vagy csak arra, hogy a sötétben végiggondold a napodat, megszámold a szoba sarkait és lassan, szépen, nyugodtan elszenderedj.

3. Maradj távol az elektromos kütyüidtől!

Kísérletek bizonyítják, hogy az elektromos készülékekből áradó fények lassítják tested melatoninképzését, azaz annak a hormonnak az előállítását, amely segítene elaludni. Emellett bármilyen fölzaklató esemény, akár egy kellemetlen e-mail is azonnal éberré tehet. Vagyis: jól teszed, ha az elalvás előtti órát már a készülékektől távol töltöd el.

4. Először természetes segítségekhez folyamodj!

Egyszerű, természetes trükkök akkor is segíthetnek az elalvásban, ha nincs tudományos alapjuk. Ha hiszel abban, hogy ezek segíteni fognak, működnek! Mindent próbálj meg, mielőtt valódi altatókhoz fordulsz segítségért. Azokat használva ugyanis nagyon könnyen előfordulhat, hogy függővé válsz.

Legújabb hajtrendek - Így csináld!
Jennifer Morrison
Rochas
Emmy Rossum
További cikkek
Alszol eleget?
Sajnos a 24 óra nem elég mindenre, hát lecsippentünk egy picit az alvásból. »
6 hasznos tanács, amit érdemes megfogadni
Egyre többen szeretnénk egészségesen, koplalás nélkül megszabadulni a fölös kilóktól. »
Elsősegély házi patikából: félbevágott hagyma a sebre
A kirándulás, a rövid utazás vagy a hosszabb nyaralás egyformán lehet kellemes élmény. »
A negatív diéta titka: hízás nélkül falatozni?
Egyes élelmiszerek megemésztéséhez több energia szükséges, mint amennyi bennük található - állítják táplálkozási szakemberek. »
Természetes zsírsavakkal a bőrszárazság ellen!
A bőr feladata, hogy a külső behatásokkal, kórokozókkal, sugárzással, hőingadozással szemben védelmet nyújtson, és emellett bizonyos immunológiai szerepe is van. »
Kérdezd meg a gyógyszerészed!
A gyógyszergyárak rendre hozzáfűzik a termékeik reklámjához: a kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze… Lássuk, mit válaszolna a patikus! »
 
Olykor a biztos jel is csalhat
Egyes panaszok alapján még a leggyakorlottabb orvos is helytelen következtetésre juthat. »
Szépüljön testileg és lelkileg!
Naponta csak negyedórát vesz igénybe, ám hatása hosszan tart és látványos. »
Megelőzhető a feledékenység
Áldás, hogy tudunk felejteni. »
Napi fél kiló mínusz egyszerűen
Tökéletes formába hozhatod magad, ha követed ötleteinket, receptajánlatainkat. »
Evés- és testképzavarok, diétázás, félelem a női szerepvállalástól
Korábban már az anorexia nervosa kapcsán szó esett arról, hogy a kóros soványság milyen egészségügyi következményekkel jár, amely magába foglalja a hormonális változásokat megnehezítve a gyermekvállalást. »
South Beach diéta: Életmódváltás is egyben - 2 hét alatt -4,5 kiló
Alacsony glikémiás indexűek a teljes kiőrlésű pékáruk, gyümölcsök és zöldségek. »
Érzelmi életünk befolyásolja egészségünket!
Az erős érzelmek egyáltalán nem ártalmasak az egészségre.
Családra szabott pihenés
Ausztria legdélibb tartományában kilenc fürdőtóban élvezhetjük az életet.
Így segíthetjük a baba fejlődését: 3 egyszerű gyakorlat
A fejlődést a változatos ingerek és a napi rendszerességgel végzett gyakorlatok hozzák meg.
Kicikizik, mert udvarias, illedelmes, figyelmes
Gyakran okoz gondot a szülőknek, ha gyermekük olyan osztályba jár, ahol a gyerekek nem köszönnek, tolakodnak, egymás szavába vágnak.
Férfit, nőt, de milyet?
Mindhiába internet, mobilmánia, emancipáció, a vágyaink nem tartanak lépést a villámgyors változásokkal.
Rodosz: Ha nem is a legnagyobb, de a legnaposabb közkedvelt görög sziget
Vakító napsütéssel, bájos óvárosokkal és hatalmas szállodákkal, kilométernyi hosszan kígyózó strandokkal fogadja a turistákat.
Hasznos tippek kirándulóknak
A gyaloglás mindenkinek ajánlható mozgásforma.
Azt akarom, hogy maradj!
Kiválasztottuk a gyerekvigyázási formát, de hogyan tehetjük könnyebbé a nagy napot?
5 fegyver a gonosz mondatok ellen
Sértés mindenkit ér.
Elvált szülők bosszúja
Az egykor örök hűséget fogadott párok gyakran vérre menő csatákat vívnak a bíróságokon - és azokon kívül is - a gyerekért és a pénzért.
Halasztott kismamakor
Nem ritka a nő, aki 35 éves kora után hozza világra első gyermekét.
Pakolások, masszírozások a friss, üde bőrért
A tengeri homokos bőrradírozás után eltűnnek az elhalt hámsejtek, megélénkül a mikrokeringés, a bőr megfiatalodik, üde és friss lesz.
 
Ma
16 / 7 °C
Holnap
17 / 8 °C
 
Nem vagy még tag? »
46 946 napozó  
Mai névnap
Jusztin
Küldj te is képeslapot!
Napi horoszkóp
 
  Minden idők leghatékonyabb fogyókúrái! Mi most összegyűjtöttük neked.  
DIVAT
Pompás pirosítók
Nyereményjáték
Ingatlan ajánló
Tapolca kertvárosában, Diszelben eladásra kínálom
Tapolca
62 000 000 Ft
Westside Road: különleges családi ház Kaliforniából
A Dowling Studios munkáját dicséri ez a gyönyörű családi ház, amit Sonoma-ban, Kalifornia egyik kisvárosában építettek fel.
Simon Busse széke
Simon Busse ismét különlegeset alkotott ezzel a három lábú székkel, ami a Marionet nevet kapta.
Megkapó világítási ötletek a fürdőszobánkba
A fürdőszoba világításának megtervezése fontos része a helyiség kialakításakor, ezért érdemes kellő hangsúlyt fektetni erre a témára.
 
 
Jelmagyarázat:   - Ismerősöd   - Ismerősnek jelölt   - Ismerősnek jelölted  
© 2009-2019 Comeon Médiaajánlat Kapcsolat Adatkezelés Felhasználási feltételek